miércoles, 5 de febrero de 2014

La obra de la mexicana Rossy Galicia, en el CCCB

La exposición colectiva ‘Ciutat subterrània‘, una muestra integrada por las obras de los primeros participantes en la residencia artística de Mas Panella, en Tordera, se expondrá este febrero en el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). Entre los artistas, se encuentra la mexicana Rossy Galicia.
Aquesta masia torderenca, rehabilitada com a espai per a l’allotjament i la creació, i gestionada per la Fundació Teatre Clave amb el suport de l’ajuntament, ha acollit durant els mesos d’octubre i novembre quatre joves creadors de diferents nacionalitats seleccionats per les universitats i Instituts artístics de Xile, Barcelona, Itàlia i Mèxic per participar en aquest projecte creatiu.
Durant aquest temps, els joves han desenvolupat a Mas Panella els seus projectes al voltant d’una temàtica comuna que finalment ha donat títol a la mostra col·lectiva. La mostra, comissariada per Carles Poy, compta amb les obres d’Haridian Donés, Rossy Galicia, Tess Hill i Sebastián Soto creades durant aquests dos mesos de residència a Mas Panella. ‘Ciutat subterrània’ s’inaugura el dijous 13 de febrer, a les 7 de la tarda, al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i es podrà visitar fins el diumenge 2 de març.
Dice Rossy Galicia sobre su obra: "Para mi, la arquitectura y la pintura, son formaciones que me complementan personal y profesionalmente, ya que intento que mis obras sean un reflejo de ambas. Es decir que en cada pintura pretendo que el espacio y la arquitectura este presente de una forma sutil, sin restarle importancia a la imagen final. Y cuando diseño un espacio, me interesa que el color y la luz sean parte del diseño, que se combinen. Tengo gran interés por continuar mi formación y crecimiento profesional como Arquitecta y artista plástica, empleando mis conocimientos de ambas formaciones en cada obra y diseño, considerando la luz, el color, el movimiento de las cosas y pensando en cada imagen o diseño final como una concentración de elementos pictóricos y arquitectónicos, combinados y complementados entre si. "

No hay comentarios: