lunes, 20 de marzo de 2017

Kiasu farà prova pilot a Mèxic

Resultado de imagen de kiasu startupL’empresa emergent ha creat unes etiquetes electròniques -flexibles, impermeables i amb bateria d’un any- que s’enganxen a la roba dels nens per geolocalitzar-los en cas que es perdin.

· La tecnologia que s’està provant a Aguascalientes, al centre de Mèxic, permet que quan els nens i nenes arriben a l’escola els pares rebin automàticament una notificació al mòbil.

· Kiasu és una de les empreses que han passat pel Programa Empenta, un pla d’acceleració d’start-ups de base tecnològica impulsat per ACCIÓ, ESADECREAPOLIS i ESADE que començarà la 6a edició la setmana vinent.



L’start-up catalana Kiasu ha estat seleccionada pel Govern d’Aguascalientes (Mèxic) per fer una prova pilot de la seva tecnologia amb 100 infants d’una escola de la regió. L’objectiu és proporcionar més seguretat als alumnes en el seu camí diari al centre educatiu i una major tranquil·litat als pares. Això s’aconsegueix amb una etiqueta electrònica que s’enganxa a la roba i avisa automàticament els pares, a través d’un missatge al telèfon mòbil, quan els nens i nenes arriben a l’escola. La prova pilot, que acabarà aquest estiu, s’emmarca en la col·laboració amb un distribuïdor mexicà a través d’un programa de cooperació internacional de la Secretaría de Desarrollo Económico i el Centro de Competitividad e Innovación d’Aguascalientes. 

Kiasu, fundada per 4 persones a Barcelona el 2014, va ser una de les empreses seleccionades per participar en la cinquena edició del Programa Empenta, un pla d’acceleració d’start-ups de base tecnològica impulsat per ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat-, ESADECREAPOLIS i ESADE. De fet, dimarts vinent comença la 6a edició d’aquesta iniciativa.

L’empresa ha dissenyat i desenvolupat aquesta etiqueta perquè sigui flexible, impermeable i amb una bateria que duri un any. Està connectada a l’aplicació instal·lada al telèfon dels pares i funciona amb tecnologia bluetooth. D’aquesta manera permet gelocalitzar l’etiqueta enganxada o cosida a la roba per si l’infant es perd, així com alertar els pares amb una alarma en cas que l’infant surti d’un perímetre de seguretat establert.

Segons el cofundador de l’start-up, Enric Arumí, “quan vam començar ens deien que la nostra idea era utòpica, però ara veiem que el productes està fet, funciona i desperta interès”. De fet, la previsió de l’empresa és començar a comercialitzar el producte a Catalunya aquesta primavera, en una primera fase a través d’internet. La idea per crear aquest producte va sorgir en conèixer les dades dels nens i nenes que es perdien durant uns minuts a les platges. Els emprenedors catalans van veure que ja hi havia dispositius al mercat que permetien geolocalitzar-los però a través de braçalets, rellotges o wearables. Per Arumí, “creiem que és la roba que ha d’estar connectada, sempre a punt, sense estar pendent de carregar la bateria”.  (premsa.gencat.cat)