domingo, 1 de febrero de 2015

El escritor mexicano Augusto Cruz, en el festival BCNegra

El escritor mexicano Augusto Cruz estará presente el próximo jueves 5 de febrero a las 7 de la tarde, en la presentación de la película Shadow of the Vampire (E. Elias Merhige, 2010) dentro del ciclo de cine Fu Manchú tenía razón, que se ha inaugurado esta semana en el marco de la semana BCNegra.
Se trata este ciclo de un recorrido que harán acompañados de algunos de los autores que han reflectido estas realidades en sus libros, novelas negras que nos hablan de herencias oscurecidas por el paso de los días,y de triunfadores falsos que estropean todo lo que tocan. Trobem inspiració en la figura del Dr. Fu Manxú, originalment creat sobre el paper i que aviat es va convertir en un personatge a la pantalla. Un geni del mal que amenaça els occidentals i que podrem recuperar el dimarts 3 de febrer, a les 21.30 h, amb la projecció de The Mask of Fu Manchu (Charles Brabin, Charles Vidor, 1932). El film també ens acosta als barris xinesos de diverses ciutats nord-americanes, que veurem reflectits a Alice (Woody Allen, 1990), on un bruixot dxinès facilita les coses a la protagonista amb unes herbes màgiques d'efectes sorprenents; a Chinatown, el film de Roman Polanski que recorre el món corromput de Los Angeles, i que el dimecres 4 de febrer ens presentaran, a les 20.00 h, els escriptors Wiliam C. Gordon i Andreu Martín; i a The Year of the Dragon (Michael Cimino, 1985), on Mickey Rourke interpreta un policia que s'enfronta a les màfies xineses que pretenen dominar Manhattan Sud. La por al desconegut també s'experimenta en veure Shadow of the Vampire (E. Elias Merhige, 2000), que comptarà amb una introducció a càrrec de l'escriptor mexicà Augusto Cruz, autor de Londres después de medianoche, el dijous 5 de febrer a les 19.00 h.  El evento será en la Filmoteca.
Antes, el miércoles 4,Cruz participará en una mesa redonda, a las 16h en el Conservatori del Liceu, junto a  Alejandro Corral, escritor; Marcos Chicot, escritor, economista y psicólogo, y Milo J. Krmpotic, escritor y periodista. Moderador: Álvaro Colomer, periodista y escritor

No hay comentarios: