sábado, 16 de noviembre de 2013

México se promociona en la Cámara de Comercio e Indústria de Terrassa

El passat dimecres 13 de novembre, la sessió informativa organitzada per la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa es va centrar en la prospecció de mercats, en concret en les oportunitats de negoci que ofereix el mercat mexicà. Mèxic, actualment catalogat com el setè destí prioritari per a la inversió en tot el món, és un mercat amb grans oportunitats d’inversió. Segons la Conferència de les Nacions Unides sobre el Comerç i el Desenvolupament (UNCTAD), Mèxic ha avançat cinc posicions en l’Enquesta de Perspectives Mundials d’Inversió pels anys 2013-15. Aquesta ha estat una de les conclusions que s’han extret de la sessió. Seguir leyendo en Terrassa Informa
Julio Capuano, consultor-analista de mercat de la Cambra de Terrassa especialitzada en el mercat de Mèxic, va informar de les característiques i les oportunitats de negoci que pot proporcionar aquest mercat a les empreses catalanes. La sessió va comptar també amb una exposició a càrrec de BBVA sobre com operar en el mercat mexicà (l’any 2012 Mèxic va aportar el 25% del marge brut del grup BBVA, mentre que Espanya n’aportà el 30%) concretament de la mà del responsable de Coordinació de Finançament de Banca d’Empreses i Corporacions de Catalunya, Eduard Gadea, i el director del Segmento Empresarial – Banca de Empresas y Gobierno a Mèxic, Juan Carlos Landeros. L’experiència empresarial presentada va ser la de Circutor, de la mà de Jordi Gallardo, Sales Manager America.
Josep Prats, director gerent de la Cambra, va ser el presentador de la sessió. Mèxic s’ha consolidat, actualment, com la primera potència exportadora i importador d’Amèrica Llatina que actua com a plataforma de distribució de productes i serveis a la resta dels països del continent, gràcies a una població de 116 milions d’habitants. L’entrada en vigor del tractat de lliure comerç amb la Unió Europea a l’any 2000, va permetre millorar les condicions d’accés dels productes d’Europa al mercat mexicà, on els productes d’origen espanyol estan considerats d’alta qualitat. L’any passat l’intercanvi comercial entre Mèxic i la UE va arribar als 63.100 milions de dòlars. Pels inversos espanyols, Mèxic és el tercer destí més important fora de la UE en matèria d’inversió. De fet, en els últims 10 anys les empreses amb capital espanyol a Mèxic van desenvolupar inversions de 41 mil milions de dòlars, el que representa un 41% de la inversió total de l’UE. Les exportacions espanyoles a Mèxic es centren principalment en maquinària i aparells mecànics i productes tèxtils.
Aproximadament, hi ha a Mèxic unes 315 empreses espanyoles, com són BBVA Bancomer amb una notable influència en el sector financer, Telefónica, NG, Iberi, SEAT, Zara, entre d’altres. A Mèxic els sectors en creixement es concentren principalment en l’automoció, farmacèutic, alimentació, begudes i aeroespacial, amb altes oportunitats d’inversió en el sector del tèxtil, calçat i joguines que requereixen una profunda estratègia d’innovació. Jordi Gallardo, de Circutor, va presentar les fases per les quals la companyia ha fet presència a Mèxic, utilitzant la figura dels distribuïdor/importador en l’inici per passar a crear una filial, el posterior replantejament estratègic i congelació de l’activitat a l’espera de guanyar experiència de mercat fins a la situació actual, on la companyia ha reactivat la filial després de desenvolupar un estudi de mercat en profunditat i definir un model de negoci que els ha permès “pilotar” el mercat amb la gestió al capdavant d’un directiu desplaçat des de la matriu catalana conjuntament amb un directiu local. Segons Circutor, al mercat mexicà és un sector industrial en expansió i amb un nivell de preus de mercat assumible i on els productes europeus són ben considerats.

No hay comentarios: