jueves, 8 de septiembre de 2011

Albert Espigares, un entrenador catalán en México

Del diario Digital del Maresme y Mataró extraemos la siguiente entrevista a un entrenador catalán en México.

Ens pots dir el nom, la ciutat on vius i la feina i activitat que hi desenvolupes?
Sóc l’Albert Espigares López. A dia d’avui estic a la Ciutat de Torreón (Coahuila) a Mèxic, dirigint l’Àrea de perfeccionament tècnic del Club de futbol “Santos”.

Quan i què et va impulsar a marxar-hi?
Ja feia temps que estava familiaritzant-me amb el futbol d’aquí i el poder presentar un projecte nou a América a una directiva jove que confiava en el que els hi podia oferir, va fer que optés per quedar-me al Santos, on em sento molt feliç. La gent d’aquí ajuda a que es faci més fàcil l’enyorança que sento dels amics, de la família i de la meva neboda, la Martina ,que fa dos mesos va néixer i moro per conèixer i abraçar-la.

Tens previst quedar-t’hi molt de temps o penses en tornar?
De moment penso quedar-me un temps aquí. Poder treballar amb els joves i amb jugadors del primer equip com estic fent em motiva i crec que podem ajudar a que el futbol segueixi evolucionant com ho està fent i a poder seguir creixent professional i personalment per poder tornar algun dia i gaudir-ho a casa amb els meus.

Quins contrastos has notat en el teu país d’acollida?
La temperatura, aquí són extremades tan a l’estiu com a l’hivern. El menjar, és molt més picant... encara que deliciós (quan t’hi acostumes!). L’alegria de la gent, sempre hi ha un argument per ajuntar-se i fer reunions a cases, cantar, ballar..encara que no sigui el teu fort, com és el meu cas... jaja.

Què t’ha sorprès més del teu nou país?
L’acollida de la gent i professionalment, el marge de millora que tenen a molts nivells.

Què trobes més a faltar de Mataró?
Jo trobo a faltar molt, el passeig per qualsevol carrer de la ciutat que m’ha vist créixer, el menjar de la mare, reunir-me amb els amics, veure els nens, companys i famílies amb les que he compartit durant molts anys al futbol i sobretot…la meva família.

Estàs connectat a l’actualitat de la ciutat?
Intento estar al dia amb el què passa a Mataró, la tecnologia ajuda a que tingui cada dia una estoneta per connectar-me i saber de la ciutat i dels mataronins.

Com veus Mataró en la distància?
Veig la ciutat molt canviada, cada cop que hi vaig trobo canvis i suposo que això es bo, però seguint en la distancia situacions dures com son l´atur del país i la crisi entre d´altres coses, em fan pensar i esperar que aviat tot torni a la normalitat i la gent torni a sentir-se feliç al seu país.

Pots explicar-nos alguna anècdota de la teva experiència a Mèxic?
N’he tingut moltes ja que la cultura i idioma són diferents encara que no ho sembli, però n’hi ha una que m’ha cridat l’atenció. Des de fa anys que treballo amb futbolistes estrangers, i bastants em feien la broma de la semblança física que tenia amb un futbolista mexicà (Jared Borgetti, màxim golejador de la historia de la Selecció mexicana) i desprès de tants anys amb aquesta broma he vingut a topar amb ell al mateixa ciutat i avui en dia sóc molt amic seu i la seva família

No hay comentarios: